Educational Complex of IUT
محیط دبستانمحوطه داخلی همکفصف صبحگاهکتابخانهآزمایشگاهاتاق تربیت بدنی

رتبه های برتر پژوهشی همکاران

اطلاعیه: برگزاری جلسه آموزش خانواده

مانور زلزله

برگزاری مانور زلزله به کمک شورای دانش آموزی و سفیران سلامت مدرسه

نمایشگاه و فروشگاه کتاب

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

گزارش فعالیت های هفته اول مهر ماه

گزارش هفته ی اول مهر 96

برگزاری جشن روز شکوفه ها و غنچه ها

برگزاری جشن آغاز سال تحصیلی 97-96 با اجرای دانش اموزان مدرسه

اهدای هدیه ی روز اول مهر به دانش آموزان

برگزاری زیارت عاشورا با اجرای جناب سیلانی مدریت دبستان و پخش نذری با کمک و مساعدت یکی از اولیای دانش آموزان


ادامه مطلب...

دست سازه های دانش آموزان با مواد دور ریختنی

برگزاری نمایشگاه آثار دست ساز به کمک مواد دور ریختنی توسط دانش آموزان دبستان با محوریت رباتیک


ادامه مطلب...

روش های مطالعه مفید در دانش آموزان

هر فردی برای مطالعه بهتر و یادگیری اصولی‌تر باید شرایط اولیه را مهیا کند. دلهره، ترس و استرس از جمله آسیب‌هایی است که ذهن فرد را هنگام مطالعه مختل می کند. عامل دوم تمرکز حواس است، در واقع تمرکز حواس رکن اصلی مطالعه و یادگیری است. مطالعه باید با انگیزه شروع شود و باید کاری کرد که مطالعه و یادگیری برای فرزند لذت بخش باشد. مکان مطالعه باید محیطی آرام و عادی از هرگونه عوامل برهم زننده تمرکز، مانند عکس و پوستر باشد. زمان مطالعه هم از نکات بسیار مهم است. زیرا مطالعه یک امر ذهنی است، به طور معمول صبح زمان مناسبی برای مطالعه است، زیرا مغز به اندازه کافی استراحت کرده و آمادگی لازم برای یادگیری را دارد. مدت مطالعه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بهترین مدت مطالعه حدود 45 تا 60دقیقه و سپس 15 دقیقه استراحت است. برای یک مطالعه موفق و نتیجه بخش بهتر است دروس مشابه پشت سرهم خوانده نشود زیرا مطالعه کردن دروس مشابه باعث تداخل در یادگیری و ایجاد خستگی ذهن می‌شود. یکی از اصول اساسی در مطالعه استمرار است، بهترین شیوه مطالعه این است که دانش آموزان بعد از بازگشت از مدرسه و ساعتی استراحت، به انجام مطالعه دروس همان روز بپردازد تا یادگیری او بعد از کلاس کامل شود. داشتن نظم و یادداشت برداری در مطالعه از اصول دیگر است. 


ادامه مطلب...